Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?
Wij maken het je graag gemakkelijk. Bij elke vacature staat de knop ‘solliciteren’. Als je daarop klikt, komt het sollicitatieformulier te voorschijn. Vul het formulier in en stuur het samen met je CV naar ons op. Een motivatiebrief is niet altijd nodig, tenzij we hier naar vragen.
Wat gebeurt er daarna?
Stap 1. Telefonisch contact
Jouw sollicitatie wordt opgepakt door de afdeling recruitment. Je wordt binnen een paar dagen gebeld. In dit gesprek worden jouw wensen en onze mogelijkheden besproken en wordt de procedure toegelicht.
Stap 2. Gesprek met jouw toekomstige team
Omdat Silverein werkt met zelforganiserende teams, hebben jouw toekomstige collega’s een belangrijke rol in het sollicitatieproces. Het team en/of de Teamleider bespreekt jouw sollicitatiebrief en neemt vervolgens telefonisch of per e-mail contact met je op om een afspraak met je te maken. Het kennismakingsgesprek biedt ons beiden de kans elkaar te leren kennen, vragen te stellen en te bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Stap 3. Meelopen
Ben jij net zo enthousiast als wij zijn, dan zal het team je meestal uitnodigen een aantal uur mee te lopen. Zo krijg je een nog beter beeld van je toekomstige werkplek, jouw werkzaamheden en je collega's.
Stap 4. Referentie
Wij vinden het belangrijk om onze keuze voor jou positief te bevestigen. Daarom winnen wij één of twee recente referenties in. We vragen je tijdig contactgegevens van jouw referenties aan te leveren. Belangrijk dat jij natuurlijk de referent informeert dat wij mogelijk contact opnemen.
Stap 5. Arbeidsvoorwaardengesprek
Zijn alle stappen doorlopen en gaan we graag de samenwerking aan, dan volgt een laatste traject. In het arbeidsvoorwaardentraject, dat veelal telefonisch en via mail plaats vindt (maar een live gesprek kan ook als je dat liever wil), maken we afspraken over jouw salaris en andere arbeidsvoorwaarden. Ons aanbod met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden ontvang je in ieder geval per mail.
Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
We sturen je per mail meer informatie over de verplichte Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Je hebt één maand de tijd om deze aan te vragen bij Dienst Justis. Hebben we de Verklaring Omtrent Gedrag in de eerste werkmaand niet van je ontvangen, dan moeten we helaas afscheid van elkaar nemen. Vraag deze dan ook zo snel als mogelijk is aan. De kosten komen uiteraard voor onze rekening.
Stap 6. Jouw contract
Vooruitlopend op de ontvangst van de VOG maken we de arbeidsovereenkomst op. Deze sturen we samen met een pakket aan informatie per post naar je toe. Stuur je één exemplaar ondertekend binnen twee weken naar ons terug?
Stap 7. Warm welkom
We rollen de denkbeeldige rode loper op jouw eerste werkdag graag voor je uit. Jouw nieuwe collega's zorgen ervoor dat je kennis maakt met de bewoners/cliënten, de werkwijze, de wensen en behoeften. Daarnaast nodigen we je uit voor een introductiebijeenkomst zodat je wordt ondergedompeld in onze cultuur en kernwaarden.